گاه نوشته های یک جوان از دنیای تکنولوژی و اینترنت

گاه نوشته های یک جوان از دنیای تکنولوژی و اینترنت

گاه نوشته های یک جوان از دنیای تکنولوژی و اینترنت

گاه نوشته های یک جوان از دنیای تکنولوژی و اینترنت

آهنگ بسیار زیبای شیلر به نام I Feel You

آهنگ بسیار زیبای شیلر به نام I Feel You Schiller


آهنگ بسیار زیبای شیلر به نام I Feel You Schiller


دانلود

چند نکته در مورد مرورگر فایرفکس و معرفی آن

firefox - فایرفکسبه نظر من فایرفکس بهترین مرورگر وب هستش وبا هیچ سایتی مشکل نداره کار باهاش راحته و ...

یه مطلب در مورد معرفی فایرفکس دیدم که جالب بود گفتم واسه شما هم بزارمش

فایرفاکس همچنان قوی ترین مرورگر وب است که بخش زیادی از این قدرت را از افزونه هایش میگیرد. هرآنچه که شما در تصورتان است میتوانید با نوشتن یک افزونه به فایرفاکس اضافه کنید. البته لازم نیست شما اینکار را انجام دهید. چون قبل از شما حتما یک برنامه نویس زحمت نوشتن آنرا کشیده است.



 مزایای فایرفاکس:

 فایرفاکس بسیار امن تر از محیط اکسپلورر مایکروسافت است و بسیاری از ویروس های کنونی فقط از طریق IEمیتوانند وارد سیستم شما شوند.


بقیه در ادامه مطلب
ادامه مطلب ...

صفحات نمایش لمسی قابل انعطاف، گجت‌های متفاوتی برایمان به ارمغان

دیر یا زود وقتی آی‌پد در دست بگیرید، می‌توانید شبیه عکس بالا، صفحه‌اش را پیچ و تاب بدهید!

ما روز به روز به آرزوی داشتن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی با صفحات نمایش قابل انعطاف نزدیک‌تر می‌شویم.

همین هفته پیش بود که شرکت ال جی، خبر از تولید کاغذ الکترونیک ویژه‌ای داد که قرار است ماه بعد وارد بازار اروپا شود. این محصول که EPD خوانده می‌شود، شش اینچی است و یک صفحه نمایش پلاستیکی است که با بهره‌گیری از فناوری جوهر الکترونیک یا e-ink، وضوح ۱۰۲۴ در ۷۶۸ دارد. این کاغذ، ۰٫۷ میلیمتر ضخامت دارد و وزنش تنها ۱۴ گرم است. این کاغذ، ضد خش است و اگر از ارتفاع ۱٫۵ متری بیفتد، هیچ آسیبی نمی‌بیند. البته شاخص‌ترین ویژگی این کاغذ، منعطف بودن آن است، طوری که آن را می‌توان تا ۴۰ درجه تا کرد، بدون اینکه آسیبی ببینید.


اما در تازه‌ترین خبر در مورد صفحات قابل انعطاف، شرکت Atmel که بعضی از سخت‌افزارهای سامسونگ، ایسر و ال جی را می‌سازد، این هفته اعلام کرد که صفحه قابل انعطافی به نام XSense ساخته است که به گفته مقامات این شرکت تحولی در ساخت گجت‌ها ایجاد خواهد کرد، در ساخت این محصول از پلی‌اتیلن ترفتالات استفاده شده است.


چند وقت پیش هم نوکیا، در جریان Nokia World 2011، نمونه اولیه گوشی‌ای را معرفی کرده بود که قابل انعطاف بود و با خم و راست کردن صفحه نمایش می‌شد با گوشی و عکس‌ها تعامل کرد.


منبع


فیس‌بوک، اینستاگرام را یک میلیارد دلار می‌خرد!

instagram-فیس بوکبزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا -فیس‌بوک- موافقت کرده است که محبوب‌ترین اپلیکیشن اشتراک عکس یعنی اینستاگرام را به صورت نقد و سهام به بهای یک میلیارد دلار بخرد. این خرید بزرگ‌ترین، خرید فیس‌بوک از بدو پیدایش تا به حال بوده است.

رئیس فیس‌بوک -مارک زوکربرگ- در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که مدتها در پی آن بوده است که تجربه اشتراک عکس را در فیس‌بوک بهتر کند و این خرید در همین راستا انجام شده است.

اینستاگرام اپلیکیشنی است که به کاربرانش اجازه گرفتن عکس و اعمال جلوه‌های متنوع روی آنها و سپس اشتراک آن با دوستان را می‌دهد. دو سال از زمان تأسیس اینستاگرام می‌گذرد، این اپلیکیشن ۳۰ میلیون کاربر دارد، این تعداد کاربر در شرایطی به دست آمده بود که تا همین هفته پیش خبری از نسخه اندروید اینستاگرام نبود. کاربران اینستاگرام هر روز ۵ میلیون عکس به اشتراک می‌گذارند.

جالب است بدانید که اینستاگرام در مقایسه با سایر اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی، کارکنان بسیار کمی دارد، در مقر این شرکت در سانفرانسیسکو تا مدت‌ها کمتر از ۷ نفر کار می‌کردند و همین تازگی تعداد کارکنان ایسنتاگرام از ۱۰ نفر تجاوز کرده است.

علاقه فیس‌بوک به اینستاگرام چیز تازه‌ای نیست،‌ دراوایل سال ۲۰۱۱ هم زوکربرگ قصد خرید این اپ را داشت، اما در آن زمان رئیس اینستاگرام -کوین سیستروم- دوست داشت این اپ را مستقل نگه دارد و آن را توسعه بدهد. در آن زمان اینستاگرام، ۷ میلیون کاربر داشت.


کوین سیستروم

همین هفته پیش که اینستاگرام، موفق شد ۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند، این میزان سرمایه‌گذاری، ارزش آن را مطابق تخمین کارشناسان به ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

فیس‌بوک که متوجه اهمیت کاربران موبایل شده است، خیلی دوست دارد که کار اشتراک عکس را برای کاربرانش آسان‌تر و دلپذیرتر کند و به همین علت است که خرید اینستاگرام اهمیت دارد. به علاوه در نظر بگیرید که آپدیت فیس‌بوک با یک عکس، چقدر آسان‌تر از به‌روز کردن متنی آن خواهد بود.

در شرایطی که به تدریج کاربران موبایل فیس‌بوک بیشتر می‌شوند، فیس‌بوک به پول درآوردن از کاربران موبایلش فکر می‌کند، جلب بیشتر کاربران موبایل هم با دلپذیر کردن فضای اپلیکیشن یا نسخه موبایل سایت، مممکن خواهد بود. البته برخی‌ها هم این احتمال را مطرح کرده‌اند که فیس‌بوک با استفاده از برچسب‌های موقعیتی عکس‌های کاربران اینستاگرام، برای آنها آگهی‌ها متناسب به نمایش خواهد گذاشت.

اما اگر از دید علاقه‌مندان اینستاگرام نگاه کنیم، اوضاع اصلا خوب نیست، چرا که فیس‌بوک سابقه بدی در خرید استارت‌آپ‌های خوب و بعد به زوال کشاندن آنها را دارد. مورد فرندفید را به یاد بیاورید. این سایت می‌توانست، یک شبکه اجتماعی موفق و پرکاربر باشد، اما حالا تعداد کاربران محدودی دارد و خبری از توسعه نیست. مثال‌های دیگر Hot Potato و Gowalla هستند.

اما زوکربرگ گفته است که فیس‌بوک در نظر دارد اینستاگرام را سر پا نگه دارد و به عنوان یک سرویس جدا، اجازه فعالیت را به آن بدهد. او قول داده است که جلوی اشتراک عکس‌های اینستاگرام در سایر شبکه‌های اجتماعی را نگیرد و همچنان به کاربران اینستاگرام اجازه بدهد که به صورت مستقل در این سایت، مثل یک شبکه اجتماعی جدا، دوستان خود را دنبال کنند و متقابلا دنبال شوند.

کوین سیستروم هم در وبلاگش اطمینان داده است که بلایی سر اینستاگرام نخواهد آمد، اینستاگرام با فیس‌بوک کار خواهد کرد و به تکامل خود ادامه خواهد داد.

همه این اطمینان‌بخشی‌ها باعث نشده است که بعضی از کاربران اکانت خود را حذف نکنند یا دست‌‌کم تهدید به چنین کاری نکنند.

اگر شما هم جزو کاربران ناراضی ایسنتاگرام هستید، می‌توانید با استفاده از سرویس‌های زیر از عکس‌هایتان پشتیبان بگیرید و بعد اکانت حذف کنید!


منبع: یک پزشک

آی‌فون ۵ بزودی وارد میشود

IPhone5 - آیفون پنجبه گزارش موبنا، بر اساس اطلاعاتی که درباره آی‌فون ۵ منتشر شده، ظاهرا نمونه اولیه این گوشی طراحی و تولید شده؛ اما برای رونمایی رسمی آماده نیست. گفته می‌شود این گوشی توسط ورایزون وایرلس (یکی از بزرگ ترین اپراتورهای آمریکایی) مورد آزمایش قرار گرفته و مراحل پایانی آزمایشی را طی می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که از این گوشی منتشر شده ظاهرا از سرویس‌های شبکه CDMA + GSM/HSPA پشتیبانی می‌کند. گزارش‌ها حاکی است، در نسخه پنجم گوشی آی‌فون مشکلات آنتن دهی به طور کامل حل شده و دارای سیم‌کارت است؛ بنابراین مشکل رومینگ جهانی این گوشی نیز حل می‌شود.
به نظر می‌رسد در طراحی گوشی تفاوت خاصی ایجاد نشده؛ اما هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد ویژگی‌ها و عملکردهای بیشتری به این گوشی اضافه کند. از آنجا که اپل همیشه محصولات جدیدش را نسبت به نسخه‌های قبلی با ویژگی‌های بیشتری راهی بازار می‌کند، انتظار می‌رود که محصول متفاوت دیگری در راه باشد.

نسخه ۱۰٫۷ سیستم عامل مک: شیر


mac_os_x_lion_logoجدید ترین نسخه سیستم عامل اختصاصی اپل برای دسکتاپ ها این تابستان عرضه می شود. اما ما شانس این را داریم که به توسعه دهندگانی که به نسخه بتا این سیستم عامل دسترسی دارند رجوع کرده و اطلاعاتی را در باره امکانات جدید Mac OS X از آن ها کسب کنیم. این مقاله در باره آن قابلیت هایی است که می توانید از مک بعدی انتظار داشته باشید. احتمالا اطلاعات این مطلب برای کاربران فعلی این سیستم عامل بسیار جالب است. در کنار آن آشنایی با این امکانات برای کاربران ویندوز و لینوکس هم خالی از لطف نخواهد بود.

هدف اصلی در اینترفیس مک او.اس Lion؛ این است که امکانات مفید آی.او.اس را در سطحی بالاتر به کاربرانش ارائه دهد. به خصوص امکاناتی که مبتنی بر ویژگی های لمسی هستند. مدتی بعد از عرضه نسخه نهایی این سیستم عامل می توانیم با اطمینان کامل بگوییم که دقیقا چگونه است. اما در حال حاضر اطلاعات از پیش نمایش های رسمی اپل و برنامه نویسان نسخه بتا سرچشمه می گیرد. پس فقط شرحی خواهیم داشت از امکانات و قابلیت های جدیدی که می توانید به انتظارشان بنشینید. هر چند ممکن است این امکانات کم و زیاد شوند. ادامه مطلب را از دست ندهید.


- قابلیت های جدید:

رمز گذاری کامل دیسک:

حالا FileVault می تواند کل دیسک شما را رمزگذاری نماید. این امن تر از روش فعلی رمزگذاری روی فایل هاست. بعد از نصب سیستم عامل در اسرع وقت از شما پرسیده می شود که آیا تمایل به رمزگذاری دارید یا خیر. این یکی از بهترین راه هایی است که می توانید با آن، هارد دیسک کامپیوتر و حافظه SSD خود را امن نگهدارید. این نشان می دهد که اپل خیلی سریع می خواهد بنیان استفاده از SSD را در سیستم خود تقویت نماید. (البته Lion از تکنولوژی TRIM هم پشتیبانی می کند که به طور خلاصه به کار کردن اس.اس.دی در بالاترین راندمان کمک می نماید.)


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

معرفی سایت اشتراک گذاری فایل رایگان پیکوفایل - Picofile

به نام خدا


سلام دوستان گلم

اینم از اولین مطلب خودم

سایت پیکو فایلامروز میخوام یه سایت بهتون معرفی کنم که واسه اشتراک گذاری فایل هستش به نام پیکوفایل

این سایت ایرانی هستش و توسط گروه بلاگ اسکای پشتیبانی میشود و وقتی شما در بلاگ اسکای ثبت نام می کنید اتوماتیک یک یوزر هم در سایت پیکوفایل واسه شما میسازه و سیصد مگابایت فضای رایگان در اختیار شما میگذارد

دلیل اینکه من تصمیم گرفتم این مطلب رو بنویسم این بود که من خیلی از سایت های اشتراک گذاری رایگان فایل رو امتحان کردم که هر کدام از آنها ایرادهایی هم داشتند.اما سایت پیکوفایل واقعا بینظیر هستش و هیچ عیب و ایرادی ندارد.واقعا کار باهاش بسیار راحت هستش.حتی صفحه دانلود فایل مرتب هستش و شلوغ و گیج کننده نیستش



بعضی از خوبیهاش بهتون میگم

  • سرعت بسیار خوب
  • راحتی آپلود و کار با اکانت
  • پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج کامپیوتری
  • گزارش فایل ها و حجم میزان دانلود شده
  • امکان رمزگذاری روی فایل ها
  • امکان ویرایش تصویر به صورت آنلاین
  • مرتب بودن صفحه دانلود فایل ها،بر خلاف بسیاری سایتهای دیگر


برای ورود به سایت پیکوفایل کلیک کنید

تکذیب موضوع جایگزینی اینترنت ملی به جای اینترنت جهانی

اینترنت ملیپیرو درج خبری با عنوان « از ابتدای شهریور؛ اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی می‌شود »، وزارت ارتباطات جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایتنا، متن کامل جوابیه وزارت ارتباطات که به امضای سیدمحمدحسین‌پور، مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه رسیده، به شرح زیر است:


مسئول محترم سایت ایتنا
با سلام
احتراماً، عطف به مطلب مندرج در آْن سایت با عنوان «از ابتدای شهریور؛ اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی می‌شود»، جوابیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارائه می شود. لذا مقتضی است، از آن جا که این مطلب به هیچ عنوان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد تایید نمی باشد، هر چه سریع‌تر نسبت به انتشار جوابیه ذیل در سایت اقدام نمایند. ناگفته پیداست که این وزارتخانه، با توجه به انتشار این مطلب تخیلی و غیرواقعی در آن سایت، با تغییر و حذف حتی اندکی از این جوابیه موافق نبوده و در صورت هر گونه جرح و تعدیل در متن حاضر، تا زمان حصول نتیجه مطلوب از پیگیری موضوع از طرق قانونی منصرف نخواهد شد. بنابراین لازم است وفق قانون، جوابیه ذیل به صورت کامل و بی کم و کاست در اسرع وقت در آن سایت درج شود:

بقیه در ادامه مطلب
ادامه مطلب ...

اولین مطلب

سلام دوستان عزیز و گرامی

عید همگی مبارک باشه.در ضمن سیزده به در قلیون یادتون نره

دوستای گلم لطفا مراقب محیط زیست باشید و زباله هاتون رو در طبیعت پخش نکنید

از این به بعد در اینجا مطالبی که به ذهنم میرسه رو مینویسم


این گل های زیبا هم تقدیم به ما